Zweig öykü derlemeleriyle insanı zaman zaman içine çeken zaman zaman düşündüren bazen ise bunaltan bir üslup ile yazmış. Küçük detayları uzun uzun betimlemeleri içine çekip oraya soksa da bazen gereği yoktu dedirtiyor. Geneline bakıldığında tüm kitabin içinde yasamak isteyen birisi belki bitiremeyebilir ama tüm duygularımıza ve belki çoğumuzun yaşadığı, yaşayabileceği şeylerden bahsetmesi okuyucuda bir iz bırakıyor.