Bir gün allah peygamberleri çağırıp sormuş,saadet nedir? demiş.Her biri kendilerine göre cevap vermişler.Musa:Arzı Muv'uda gitmektir;İsa:Bir yanağına vurana ötekini uzatmaktir; Buda:Hayatta hicbir arzusu olmamaktir,yollu şeyler söylemiş.Sıra bizim Muhammed'e gelince:"Saadet,hayati olduğu gibi kabul etmektir demiş... "Ne doğru söz!
Ömrünün bu en güzel gecesini,ömrünün bu en korkunç gününün takip etmesi mi mukaderetdi? Neydi bu içinden çıkılmaz meseleler? Neydi bu mavi göğe veya sevgili bir yüze bakmaya zevk almaktan çıkaran hisler ve üzüntüler?..