Nasıl ,başkalarına ait ,başkaları tarafından konmuş kurallara dayanan bir dünyada, kendisinin bir öksüz ,bir yabancı bir asalak ya da bir parya gibi olduğu bir dünyada yaşadığı hissine kapılmaz?
Benim gözümde inançlı bir insan ,sadece bazı değerlere inanan kişidir - ve ben bunları tek bir değerde özetlerdim:insanoğlunun onuru. Gerisi mitoloji ya da umutlardan başka bir şey değil.
Metin değişmiyor, değişen bizim bakışımız. Ama bu metin dünyadaki gerçeklikler üzerinde ancak bizim bakışımız aracılığıyla etkili olabiliyor. Bu bakış her çağda bazı cümleler üzerinde duruyor ve diğerlerini görmeden atlıyor.