Kitap hediye geldi. Okurken Kuşlar ile ilgili olduğunu düşünmemiştim. Osmanlının son döneminden kalan ve son demlerini yaşayan bir mesleği tanımış oldum..İstanbul insaların günlük telaşları, gürültü, kargaşa sanki okumadım da oradaydım, o kalabalığın, kargaşanın içindeyim.. İstanbul için ; “ yol biter, gün biter, can biter ama İstanbul bitmez.” çok hoşuma gitti bu cümlesi.. “ Kuşlar da Gitti”, İstanbul’un çürüyen kirlenen yüzünün ve insanlığın da şehirle birlikte yok oluşunun romanı.. Yakaladıkları kuşları cami, kilise ve sinagogların kapısında “ azat buzat beni cennet kapısında gözet” diyerek satmayı meslek edinen çocuklar, artık kimsenin kuş azat etmek istemediğini gördüklerinde insanlıklarına yabancılaşırlar..Kitapla kalın sevgiyle kalın iyi okumalar