Şu dünyada herkes bir şey olmaya çalışırken sen hiç ol… Menzilin daima yokluk olsun. İnsanın bir çömlekten farkı olmamalı. Çömleği sağlam tutan dışındaki şekil değil, içindeki boşluktur . İşte tıpkı bunun gibi insanı da insan yapan şey, benlik zannı değil, hiçlik bilincidir .
“Gamzedeyim deva bulmam!”diye akar ya hani o meşhur şarkı. Şairin “gamzedeyim” kelimesinde çifte anlam saklıdır. Acaba şair “gam-zedeyim”mi demek istedi, yoksa “gamze’de” olduğunu mu itiraf etti?