Berf’

Sunuş kısmında şöyle der çevirmen;
Bir Wirrarika ile onu Hıristiyan yapmaya çalışan bir misyoner arasında geçen şu konuşma ilginçtir: W: Biz Kızılderililerin birçok tanrıya inandığımız için aptal olduğumuzu düşünüyorsun, öyle mi? Oysa biz, siz beyazlar gibi inançlara sahip değiliz. Bizim yolumuz inanca değil, görmeye dayanır. Siz ise bir kişinin peşinden sürü gibi gidiyorsunuz. İsa’nın ne yaptığını, ne yapmadığını nereden biliyorsun? Onu tanıdın mı? M: Hayır, kişisel olarak değil. W: Peki, onu tanıyan birini tanıyor musun? M: Tabii ki hayır. O, iki bin yıl önce yaşadı. W: İki bin yıl önce mi? Şaka mı yapıyorsun? Onun gerçekten yaşayıp yaşamadığını nereden biliyorsun? Belki de İsa sadece bir efsanedir. M: Tabii ki yaşadı. Onun sözleri İncil’de var. W: Oh, ama ben okumayı bile bilmiyorum. Bizim aptal olduğumuzu söylüyorsun öyle mi? Dünyaya ve güneşe inandığımız için aptalız öyle mi? Sen sana söylenenlere inanıyorsun. Bana dünya hakkında kimsenin bir şey söylemesine gerek yok. Onu her gün görüyorum! O her gün meyvelerini, mısırını, fasulyesini, suyunu bana armağan olarak sunuyor. Ona dokunabiliyor, üzerinde yürüyor ve yaşıyorum. Her gün Güneşin ısısını hissediyor, ışığını, bilgisini, vizyonunu, öğretilerini alıyorum. Güneşe inanmam gerekmiyor. Başını kaldırım bakmam yetiyor. Senin İsa’n ne üretti? Bildiğim kadarıyla hiçbir şey. Oysa dünya her an üretiyor! Bizi besliyor! Onun sayesinde yaşıyoruz. Aptal olan kim? Söyle bana.
Sayfa 6 - Wirraka’dan misyonere’·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam
Aşkın mevsimleri :)
“Tabiatın mevsimleri gibi aşkın da mevsimleri var. Bazen yazın ortasında kışı, bazen de kışın ortasında yazı yaşarsın.”
Sayfa 80 - İfeta’·Kitabı okudu
Alıntı
Irkçılığa karşıyım…
“Bir halkı yok etmek isteyen faşistler, o halkın müziğini ve kültürünü de yok etmiş olmazlar mı sence?”…
Sayfa 36 - Tarık’·Kitabı okudu
Alıntı
Dönmeliydi…
“Onun için her zaman dönüş de gidiş yolculuğu kadar önemli olacaktı. Onun için gitmek yeterli değildi, işin yarısıydı yalnızca; dönmeliydi o.“ “Eğer dönüşün olanaklı olduğuna, kendisi dönmese bile yolculuğun doğasının dünyanın çevresini dolaşmak gibi bir dönüşü içerdiğine derin bir inancı olmasaydı, o yıllar sürecek serüvene büyük olasılıkla atılmazdı.”
Sayfa 52 - Shevek’in yolculuk görüşü
Alıntı