Abartıldığı gibi etkilemedi. Belki filmi daha güzeldir. Bunların tamamen gerçek olabilecek olması insanı üzüyor mu evet ama hani ağladım öldüm bittim mi ne yazık ki hayır...
“Artık onuru korumak için büyük paralar gerektiğini, ama büyük paraların onuru yitirmeden kazanılmayacağını öğrenmiştim.”
Firdevsin ruhen hiçbir zaman özgür hissedememesi ve bu özgürlük hissine ise yaşamayı hak etmeyen birini öldürünce kavuşması insanı çok üzüyor. Kadınlar kimsenin malı, hizmetçisi veya objesi değil. Değinilen diğer güzel bir farkındalık ise evliliklerin de aslında ücretsiz bir fahişelik şeklinde olduğunu söylemesi. Özellikle eski zamanlarda kadınlar gerçekten neler yaşamış. Okudukça o zaman adına öfke duyuyorsunuz.
Bütün kötü geleneklerin kadınlara uygulandığını tekrardan anladığım çok nadide bir eser. Tüm kötülüklere erkeklerin nefsi sebep olurken cezalandırılan 5 yaşında kız çocuklarımız oluyor… Ne denilebilir ki?
Çöl ÇiçeğiWaris Dirie · Bilge Kültür Sanat Yayınları · 201411,7bin okunma
Yani evet, kitap sarıyor. Akıcı bir şekilde okuyorsunuz ama ben sürekli döngü şeklinde ölümün yaptıklarından, 3 kitap boyunca odadan çıkamamalarından bi tık sıkıldım. Umarım son kitabında her şey çabucak biter. Bir de Gökhan’ın ölmesi pek hoşuma gitmedi :’)
Uzun zamandır okuduğum en güzel polisiye oldu. Hem aşkı hem cinayeti tam tutturmuşlar bence. Okurken çok keyif aldım ve cidden sardı. Şimdi de direkt kuzenime verdim okuması için ;)
Hedef SensinMeral Kır · Olimpos Yayınları · 2019400 okunma