İçerisinde Farklı Farklı Baskomser Nevzat ve ekibinin hikayeleri var.Ahmet Ümit hayranı olup Ahmet Ümit tadını alamadım bu kitapta da ne yazık ki. Yine de kafam dağılsın diye okunabilir.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
2 farklı hikayeden oluşan kitap, 63 sayfadan oluşuyor. İlk hikaye olan Dadı'nın konusunu klasik buldum ve nedense apar topar bitirilmiş havasını sezdim. Bundan dolayıdır ki; Stefan Zweig'in kalitesinde bulamadım, diğer hikaye kitaplarından bazılarını okumuş biri olarak. İkinci hikayeye, Leporella,gelecek olursam ; Bu hikayeyi , konusunu ilginç buldum ve sevdiğimi söylemek istiyorum. Bu hikayeyi, benim beklemediğim şekilde bitirmiş yazar ve bu ters köşesini beğendim ve etkisinden çıkamadım:) Leporella'yı okurken ürperdim Kısacası kitabı beğendim ve en çok beğendiğim hikaye, Leporella oldu. 1 puan kırmamın nedeni: Dadı adlı hikayeyi basit bulmam.Onun dışında gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz canlar ♡
Sevgiyle, kitapla kalın ...
Korkunç sonla biten bir PERİ MASALI... Kitap'ın karakterleri: hayvanlardan ( bunun başını domuzlar ve köpekler oluşturuyor.), Bay jones. Kitapta özgürlüğün ne kadar önemli olduğunu son sayfadaki cümle özetlemiş:" Özgürlüklerini savunamayanların ödedikleri bedel ağırdır. Özgürlük ,değerli olduğu ölçüde kırılgandır da..." Kısacası kitap:
eşitlikçi bir ortam oluşturmak isteyen Hayvanların bir süre sonra kendi aralarındaki önde gelen domuzların diğer Hayvanları ( köpekler , horoz hariç ) nasıl sömürdüğü, eşitlikçi bir ortam için başta kurdukları "YEDİ EMİR "in maddelerini nasıl çiğnediklerini ve bunları diğer hayvanlara nasıl empoze ettirerek yaptıklarını, diktatörlük ortamını anlatıyor. Kitabı çok beğendim. Diktatör rolündeki Napoléon un emirlerine "Daha erken kalkacağım, daha çok çalışacağım; Napoléon her zaman haklıdır!" sözleriyle harfiyen uyan ve onca çabasına rağmen sonu olan (spoi vermek istemiyorum), başına gelenler; Kitapta ,beni en çok etkileyen yerlerden biriydi . :(
Okumanızı şiddetle tavsiye ederim Sevgiyle, kitapla kalın ♡
Nevzat Başkomser ,Ali ve Zeynep'in 3 farklı cinayetleri çözmelerini ele alan bir kitap. Kısa kısa öykü tadında hepsi. Beğendim özellikle Aşkımız eski bir roman başlıklı cinayetin konusunu farklı ve değişik buldum. 1 puan kırdım çünkü diğer kitaplarına nazaran (Kırlangıç Çığlığı, Sultanı öldürmek olsun)
daha az zevk aldım okurken nedense. Ama Ahmet Ümit hayranı olarak bütün kitaplarını okumak istiyorum Kısaca okumanızı tavsiye ederim
"Deniz ekmek kapısı, deniz hayat ,deniz sevgili, deniz zalim, deniz suskun, deniz sevecen ,deniz öfkeli..." Bu seferki incelememe alıntı yaparak başlamak istedim. Livaneli aynı Seranad romanında olduğu gibi ,(aşık olduğum, ağlayarak okuduğum romanıdır kendisi ) bu romanında da toplumsal konulara değinmiş. Romanın sonundaki" Zülfü Livaneli'yle Balıkçı ve Oğlu üzerine Söyleşi "nde de denildiği gibi aile ile başlayan dramı, toplumsal bir trajediye dönüştürmüş yazar. Ve bize duyguları hissettirerek; adeta Mustafa ve Mesude'nin dertleri bizim derdimiz oluyor. Onlarla birlikte üzüldüm ,onlarla sevindim bu yolculukta. Zaten Zülfü Livaneli'nin kitaplarını okuyanlar ; Livaneli yazmışsa okumaktan pişman değil ,iyi ki okumuşum bu kitabı diyerek memnun kalacaklarını biliyorlardır. Livaneli hayranı olarak fazla abarttığımı da düşünmeyerek bu kitabı ve Livaneli Eserlerini kesinlikle okuyun,okutturun Semicenk'in şarkı sözüyle bağdaştırarak( jdjdjdjdjdj) ; Hiç pişman değilim bu kitabı okumaktannnn deyippp başka kitap incelemelerinde görüşürüz :) Sevgiyle , kitapla kalın ♡