"Ben bilmez idim gizli ayan hep sen imişsin,
Tenlerde ve canlarda nihan hep sen imişsin.
Senden bu cihân içre nişân ister idim ben,
Âhir bunu bildim ki cihan hep sen imişsin."
"Orman yırtıcılarında yırtıcılık, açlığı giderene kadarmış. İnsanlar arasındaki yırtıcılık, -ekmeğe, kadına, hatta yaşamaya dahi- tıka basa doymuş olsalar yine sürüyor."
"En kötüsü kendi kendimizle çoğu zaman çelişmeli yaşadığımız halde, başka bir insanla birlik kurmaya, duygularımızı birbiriyle hiç ayrıntısız eşleştirmeye çabalıyoruz."