Merve

Merve
@Betterlife
Beni kitaplarımla yalnız bırakın zira bu hayat ziyadesiyle midemi bulandırıyor. ♡ ✦ ☆ ❆ ☼ ✿ ♡ ✦ ☆ ❆ İnsan, biyoloji ile çevre, doğa ile kültür arasındaki karşılıklı etkileşimin tarihsel bir ürünüdür.
Puan vermedi·328 syf.··
2025 10. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 03 Ekim 2025 12:53
Öldüm, bittim, geberdim. Aldı beni duvardan duvara vurdu sonra yerde bıraktı üstümden arabayla geçti… BU NASIL BİR KİTAPTI BÖYLE YA SON KISIMLARDA BENDE PİSKOLOJİ FALAN KALMADI BİTTİ ÖLDÜ YOK. Öncelikle incelememde birazcık spoiler olabilir. İkinci olarak gerçekten aşırı sürükleyici bir romandı ve kitabı okurken hiç sıkılmadım. Her karakter öldüğünde dehşet üzüldüm ve yeter artık yeter oldum. Özellikle son kısımlardan aşırı etkilendim Bakerin belki sonra tekrar görüşürüz kardeşim demesi, McVries’in sayısız kez Garraty’nin hayatını kurtarması çocukların ölmek istemiyorum demesi… Silahşörlerin dostluğuna kısaca bayıldım Art Baker, Stebbins, McVries, Garraty, Abraham, Harkness, Seramm, Pearson umarım sonrasında görüşmüşlerdir. Collie Parker’in karpuz sahnesi, Stebbinins’in bir keresinde uzun yürüyüşün finalini görüp çocuklara anlattığı sahne ve McVriesle Garraty’nin BÜTÜN sahneleri aşırı çarpıcıydı. Bence Açlık Oyunları, Labirent gibi kitapları sevenlerin kesinlikle okuması gereken bir kitap. McVries ve Garraty’den biraz daha bahsetmek istiyorum çünkü bu ikisi benim favorim oldu birbirlerini kurtarma sahneleri, şakalaşma sahneleri ve birbirlerine veda etme sahneleri aşırı üzücüydü hala aşamıyorum ve aşabileceğimi de sanmıyorum. Kitaplığımda,kitaba her baktığımda silahşörleri görmüş olacağım ve onların yaşamak istediğini, verdikleri mücadeleleri,o kaotik ortamda bile şakalaşmalarını kalbim kırık bir vaziyette düşüneceğim…
Uzun YürüyüşStephen King · Altın Kitaplar · 2025230 okunma
Merve
ben de az önce bitirdim kitabı aynı duyguları yaşıyorum Baker'ın o veda sahnesinde başladım ağlamaya kitabı bitirene kadar ağladım, sonunu okumaya cesaret edemedim, şimdi etkisinden çıkamıyorum. Bu kitabın üstüne başka bir kitap okumak bu kitaba hakarettir net.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
6/10
·335 syf.··
2019 9. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Şubat 2019 22:43
“We’re all taught from a young age that there are only two choices: pink or blue, Bratz or Power Rangers, cheerleading or football. We see gender in two dimensions because that’s what society has taught us from birth. But, are you ready for a shocking revelation? SOCIETY NEEDS TO CHANGE.” Yeah, this is a solid argument that the character defends throughout the book but at the same time they are trying to avoid dressing in a certain way. In a way that wouldn't show they are a girl or a boy which was weird when I thought about it. I get that s/he feels different everyday but dressing according to how they feel shouldn't be that hard. I felt like this was overly dramatized a little bit. “People do judge books by their covers; it’s human nature. They react to the way you look before they hear a single word that comes out of your mouth.” And everyone, including our character, does and did this. So, I don't get her/him being sad or angry about people judging her/his appearance. “The first thing you're going to want to know about me is: Am I a boy, or am I a girl?” Actually yes. Majority of our society is made up of average people, so when you first meet someone and you don't qualify to their expectations, they will wonder what the frick is going on. This is normal. You look different, people can't tell what they can tell in other people. I would wonder your gender too, this doesn't make me rude or a bully. To be honest, I haven't even heard about gender fluidity before this book and I think it is funny how the character ignores many centuries old acknowledgment of genders and all of a sudden wants to change the world. This does not mean I support the bullying or I support what she has been through. But most of us, on a daily basis try to fit in, even though we don't want
Symptoms of Being HumanJeff Garvin · Balzer + Bray · 20166 okunma
Merve
I do not agree, it was a good book.
Gereksiz, vakit kaybı.
1/10
·446 syf.··
2021 11. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 09 Mayıs 2021 13:28
Bir yarışma için alıp okumaya başladığım bir kitap. Kitabı ve yazarını sevmedim, zaten yarışma sayesinde öğrendiğim bir yazar oldu. Kitap tamamen kurgu. Bu kitaptan tarih öğrenmezsiniz. Bunun dışında yazım ve imla hataları ile dolu, gözüme gözüme batıyor okurken ve rahatsız ediyor. Kısaca kitabın size vereceği hiç bir şey yok. Yazarın asla başka bir kitabını alıp okuyacağımı düşünmüyorum. Yarışmayı düzenleyen belediyenin neden bu kitabı önerdiği belliydi zaten, o kıymetli yazarların yanına bir tane de bundan koymak istemişler.
Edebiyat
Merhaba SöğütYavuz Bahadıroğlu · Nesil Yayınları · 20212,993 okunma
Merve
Ertuğrul ilerde ne olacak, gerçekten büyük biri olacak mı? sadece sonunu merak ediyorum çünkü çok sıkıldım okurken yarım bırakacağım sanırım...
1/10
·400 syf.··
2021 15. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 27 Nisan 2021 16:51
Yavuz Bahadıroğlu'nun 2.okuduğum kitabı ve gercekten zor bitirdim. Kitabın anlatıcısı sürekli değisiyor ve okurken insanı baya yoruyor. Bazı örnekler çok canımı sıktı özellikle kadınlar ile ilgili yaptığı çocuk oyununda bile mahkemecilik oynarken kızların sahitliginin sayılmaması, kız annesinin dünürü ile otururken kızından memnuniyetini sorup memnun degilse gebe bir kadını kırbaçlatacağı ve kadınların dahil bir konuda söz söylemeyip "benim kıt aklım ermez er işine" konuşturması gibi! Gerçek bir Türk soyundan bunlar olmaz ama ne zaman İslamı kabul edip araplastık öz kültürümüzü ve töremizi bozduk malesef ve yazar da bunu olabildigine dramatiklestirmis. Kendisi bir de günümüz tarihi sevdiren edebiyatçı ünvanıyla anılıyor birde(!) Verdiğim paraya yazık kesinlikle merak edip okunası bir kitap değil.
Merhaba SöğütYavuz Bahadıroğlu · Nesil Yayınları · 20212,993 okunma
Merve
Ben de şu an okuyorum ama 50 sayfaya zor geldim okuduklarıma inanamadım, canım sıkıldı. Sanırım burada bırakacağım zaman kaybı gerçekten.