Betül

Reklam
...Ama başlı başına bir doğruluk ve eğrilik vardır. Her ikisi de, tanrılar ve insanlar görsün görmesin, insanın içindedir. Hiçbiriniz, ne şiirle ne sözle bunları ele alıp birinin içimizdeki en büyük bela, ötekininse en büyük nimet olduğunu yetesiye belirtemediniz. Genç yaşımızda buna inandırılmış olsaydık haksızlığı önlemek için birbirimize bekçilik etmezdik. İnsan belaların en büyüğüyle bir çatı altında bulunmaktan korkar, kendi kendisinin bekçisi olurdu.
Felsefe
...Öyle bir eğrilik düşün ki, onu yapanı mutluluklara ulaştırıyor. Gördüğü haksızlığa rağmen onu yapmayanı sefil, perişan ediyor. İşte böylece sonuna varan eğrilik, zorbalık dediğimiz düzenin ta kendisi olur. Zorba,başkalarının mallarını azar azar değil zorla, toptan alır. Bu mallar ister tanrıların olsun, ister devletin. Oysa ki, herhangi bir adam onun yaptığı eğriliklerin birini yapacak olsa, cezasını görür. Rezil kepaze olur. Ona, eğriliğinin cinsine göre, mabet soyguncusu, insan bezirganı, duvar delen, yağmacı, hırsız derler. Ama yurttaşların mallarına el sürmekle kalmayıp onları köleliğe de sürükleyen kimseye bu çirkin adlar verilmez...
Sayfa 25
1000Kitap
“...ben özgürlük yarattım.Bir kişiyi özgürleştirdim. Kendimi özgürleştirdim. Daha önce kanıtladığım gibi tek hakiki anarşist yöntem olan yöntemimin doğası bundan fazlasını özgürleştirmeme izin vermiyordu. Kurtarabildiğimi kurtardım.”
Sayfa 44