Bu kitabı okuduktan sonra bir eğitim kurumu olan okulu yazarın bakış açısından ele almadığımı farkettim. Bireylere verilecek en iyi eğitimin ancak ve ancak okul gibi dört tarafı çevrili bir binadan uzaklaşarak gerçekleştirilebilecğinden bahsetmiş. Yazarın bakış açısına belli noktalarda katılıp, belli noktalarda da katılmıyorum. Katılıyorum çünkü öğrencilerin eğitimini keşfederek öğrenme yoluyla vermek istiyorsak diyelim okuldan biraz daha farklı bir ortamda olmalılar ki öğrenciler doğayla, çevreyle etkileşimde olup asıl öğrenmeyi gerçekleştirebilsinler. Katılmıyorum çünkü öğrenciler okulda sadece eğitim almıyorlar bunun yanında toplumsal kuralları ve ahlaki kuralları da öğreniyor. Bunun için varolan bir sistem içinde bulunmalılar.