Sevmek, sevilmek, en çok da sevildiğini bilmek. Her canlının kendini tamamlaması için eksik parçası.
Kitaptaki karakterlerimizden Selime Teyze eşi tarafından sevilmiş, sevilmenin ne demek olduğunu bildiği için eşinden sonra da sevilmeyi bekleyen, beklediğini alamadığı için ise çareyi gitmekte bulan teyzemiz. Meltem ise ne çocukluğunda ne şimdi sevildiğini hissetmemiş, anlaşılmamış, hep beklemiş ve hayal kırıklığına uğramış, yaşadıklarından yanlış dersler alıp daha çok yalnızlaşmış bir genç kadın.
Bu ikilinin sohbetinde sevdiklerimize sevdiğimizi hissettirmenin, birlikte olmanın, onları unutmamanın ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. Kitapta karakterler o kadar hayatın içinden alınmış ki kitap bitince acaba hayatımda ilgimi bekleyen bir Selime teyzeyle sevgimi göstermem gereken bir Meltem var mı diye düşündüm.