Kaan

Kaan
@Beylerbeyi
Dedim: Artık bilgiden yana eksiğim yok; Şu dünyanın sırrına ermişim az çok. Derken aklım geldi başıma, bir de baktım: Ömrüm gelip geçmiş, hiçbir şey bildiğim yok... Ömer Hayyam...
Talat Paşa
Puan vermedi·169 syf.··
2024 23. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 22 Eylül 2024 11:31
Kitap genel hatlarıyla bakanlık görevini yürüttüğü tarihlerde ki yapılan icraatlerin sebeplerini anlatıyor. Kitapta bulunan konular ise Abdülhamidin baskıcı rejimi, dünya savaşına neden girdik, Ermeni tehciri gibi konular yer alıyor… Üzüldüğüm nokta ise vatanınız parçalanıyor siz elinizden geleni yapıyorsunuz ama buna engel olamıyorsunuz… çünkü savaş aslında sizin topraklarınızın parçalanması üzerine… kimin galip geleceğinin hiç bir önemi yok, İngilizler galip gelse parçalanacağız Almanlar galip gelse köle olacağız… Kitabı Ermeni meselesi hakkında ise özellikle okunması gerektiğini düşünüyorum…. ALÇAKLAR ne büyük katliamlar, hainlikler yapmışlar, itc nin en büyük icraati ise Ermenileri bu topraklardan sürmeleri, günümüzde sorun olarak kalsalarmış vay halimize….
Talat Paşa'nın AnılarıAlpay Kabacalı · Türkiye İş Bankası Yayınları · 2013519 okunma
Reklam

Kaan

, bir kitap okudu
Puan vermedi·169 syf.··
11 günde okudu
·
2024 23. kitabı
Alpay Kabacalı
8.2/10 · 519 okunma
Ermeni Meselesi
Ermenilerin bu isteklerini haklı gösterecek tarihi hiçbir hakları yoktur. Osmanlılar doğu illerini Ermenilerden almadılar. Ermeniler ise Osmanlı İmparatorluğu’nun kuruluşundan bugüne kadar sınırlarının güvenliği ve bağımsızlık konusunda hiçbir çaba harcamadılar. Osmanlılara sığınmış olan bu halk, iyi kabul ve daima vatandaş muamelesi gördü. Ermeniler bütün ülkeye yerleştiler. Kürtlerle komşu oldukları bölgeler sayılmazsa, her tarafta kendilerine iyi davranıldı. Bu bölgelerde hükümet, düzeni sağlayamadığından, Türk ve Kürt köylerinde durumu, Ermenilerin farksızdı. Anadolu’da, özellikle İstanbul’da Ermeniler, öteki milletlere göre her bakımdan daha üst düzeyde ve mutlu bir hayat sürüyorlardı. Vatanın bütün yararlı şeylerini paylaşan bu halk, onun kederlerine ve yüklerine asla katılmıyordu. Ülkenin mutluluğundan da, ıstıraplarından da çıkar sağlıyorlardı; vatan için hiçbir savaşa katılmadılar ve bu uğurda bir damla kan dökmediler. Tersine, savaş zamanlarında ticaretlerini sürdürüyor ve taahhüt işlerine girişiyorlardı, çok para kazanıyor ve bu yayda kötü günlerde rahat ve huzur içinde yaşıyorlardı. Bu lütuflara teşekkür olarak şimdi çoğunluğu oluşturan nüfusu kovmak ve bağımsızlıklarını elde etmek üzere Osmanlı vatanının bir parçasını koparmak istiyorlardı.
Sayfa 57·Kitabı okudu

Kaan

, bir kitabı yarım bıraktı
345 syf.
Murat Menteş
8.3/10 · 18,3bin okunma