“Kitaplar ölülerle konuşuyormuşsun hissi verebiliyor,” dedi.
“Bir mezarlıkta bekçilik yapmak ile kitapçı olmak arasındaki yegâne fark bu sanırım. İkisi de ölüleri barındırsa da kitaplar mezarlar kadar sessiz değil.”
Acının insanlarla paylaşıldığı takdirde azalacağı konusunda kuşkusuz haklısın, değerli dostum, keşke insanlar -niçin böyle olduklarını ancak Tanrı bilir!- geçip giden şimdiyi yaşamak yerine, geçmişte kalan bir sıkıntının hatıralarını anımsamak için hayal gücünü bu kadar zorlamasalar.