Beyza Boz

Beyza Boz
@BeyzaBoz
Okuduğum kitaplarda altını çizdiğim cümleleri, asla kaybolmaması adına buraya yazmaya geldim.
Puan vermedi·408 syf.··
2017 11. kitabı
Başkomiser Nevzat ile tanıştığım ilk kitap Beyoğlu Rapsodisi. Sadece cinayet romanı olarak addedilmesi büyük bi haksızlık bana göre. Kitabı okurken İstanbul'un kalabalık sokaklarını karakter ile beraber yürüyor, duyduğu sesleri siz de duyuyorsunuz. Aynı sokaklarda gecenin sessizliğini, ayazını yine onlarla beraber hissediyorsunuz. Gerçi bu Ahmet Ümit'in kitaplarının genel özelliği. Akıcı bir konu, karakteri hissedeceğimiz betimlemeler ve güzel planlanmış bir son. Polisiye roman okumaya önyargılı olanlar için güzel bir başlangıç olabilir.
Beyoğlu RapsodisiAhmet Ümit · Everest Yayınları · 201632,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Kötülük" dedi Simyacı, "insanın ağzından giren şeyde değildir. Kötülük oradan çıkandadır.
Sayfa 138·Kitabı okudu
Kim olursan ol, ne yaparsan yap, bütün yüreğinle gerçekten bir şey istediğin zaman, Evrenin Ruhu'nda bir istek oluşur. Bu senin yeryüzündeki özel görevindir. ... Ve bir şeyi istediğin zaman, bütün Evren arzunun gerçekleşmesi için işbirliği yapar.
Sayfa 39·Kitabı okudu
Puan vermedi·192 syf.··
2020 8. kitabı
Asya ülkelerinin neredeyse tamamını gezip bana ulaşan bu kitap, okurken özgürlük hissi verdi bana her şeyden önce. Kökleri olmayan bir çobanın ruhundaki kökleri araması diyebiliyorum kendimce. Bittiğinde ben, kitabı hediye eden kişiyi arayıp teşekkür etmiştim, bu kadar güzel bir şeyi okumamı sağladığı için. Umarım siz de okur ve bana teşekkür edersiniz.
SimyacıPaulo Coelho · Can Yayınları · 2024246,9bin okunma
Buna içimdeki şeytan diyordum; müdaafasını üzerime almaktan korktuğum bütün hareketlerimi ona yüklüyor ve kendi suratıma tüküreceğim yerde, haksızlığa tesadüfün cilvesine uğramış bir mazlum gibi nefsimi şefkat ve ihtimama layık görüyordum. Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması... İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde şeytan yok... İçimizde acizlik var.. Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var...
Sayfa 250·Kitabı okudu