Bir insanın kusurlarını, ayıplarını yüzüne vurmak için fırsat bulduğumuz zaman vicdanımızın derinlerine inerek bir kişisel karşılaştırmada bulunmayı bilsek çoğumuzun yüzü kızarır zannederim.
İnsanlar aslında aydınlıktakiler ve karanlıktakiler olarak ikiye ayrılırlar.
Karanlıktakilerin sayısını azaltıp, aydınlıktakilerin sayısını çoğaltmak, işte hedef budur. Bu yüzden “Bilgi”, “Bilim” diye bağırıyoruz. Okumayı öğrenmek ışığı yakmaktadır; tüm hecelemeler kıvılcımlardır.