Yıllar önce internette aynalarla alakalı kısa bir alıntı okumuştum. Şu an bulamıyorum, bilen varsa iletirse mutlu olurum. Ayna insanlığın en aşağılık keşfidir diyordu sanırım yazıda. İnsanın kendini bir suda görmesiyle aynada birebir görmesi arasındaki farktan bahsediyordu. Bilen duyan yeşillendirsin.
Belli başlı her galaktik uygarlığın tarihi üç ayrı ve fark edilebilir aşamadan geçme eğilimindedir. Bu aşamalar Hayatta Kalma, Sorgulama ve İncelikli Düşünmedir; bir başka deyişle Nasıl, Neden ve Nerede aşamaları olarak da bilinirler.