"İnsan sadece yalnız olabildiği sürece, bütünüyle kendisi olur: demek ki, yalnızlığı sevmeyen özgürlüğü de sevmez; çünkü insan ancak yalnız olduğunda özgürdür."
Dünyaya gelmek, bir saldırıya uğramaktır. Doğan her bebek, havanın ciğerlerine olan saldırısının verdiği acıyla haykırır. Soğuk saldırır bize, sıcak saldırır. Açlığın, hastalığın, korkunun saldırılarını savuşturma yoluyla yaşarız, hayatta kalırız. Yaşıyor olmak savaşıyor olmaktan başka bir şey değildir. Bir gün son nefesimizi verdiğimizde bize yapılan ilk saldırıyı tamamen püskürtmüş oluruz. SAVAŞ BİTMİŞTİR.
Kitaplar kitleler ve özgürlük inşa eden makinelerdir. Onları bu sebeple hapishanelere taşırım, hapishane kuşlarım için yorumlarım, tercüme ederim ve örneklerle açıklarım. Kitaplar kurtarıcıdır. Bu kadar...