Gizem✩

Gizem✩
@BirMucizeviOkur
Yıldızlar herkese umut verir, dilek dileme hakkı verir... ☆ravenclaw ☆cabin 6 ☆su krallığı
Sosyal medyada abartıldığı kadar var mı?
9/10
·416 syf.··
2025 17. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 15 Temmuz 2025 21:52
Merhaba, çok uzun zamandır inceleme yazmıyordum ama Ebedi Rekabet'i okumaya başladığımdan beri aklımda o kadar çok düşünce var ki kitap hakkında. Bu düşünceleri artık yazıya dökmezsem boğulacaktım düşünmekten :) Kitabı sosyal medyada mutlaka görmüşsünüzdür, o kadar abartıldı ki kitap görmemeniz imkansız bence. Kitabı ben ilk çıktığı dönemde 2025'in ocak ayında almıştım ama sınav haftaları, ödevler, kurslar, araya giren diğer kitaplar falan filan derken okuyamamıştım. Açıkçası anlayamadığım bir şekilde gözümüde korkutmuş biraz ama sonunda kitabı okumaya zaman buldum :) Sonra kitabı bitirdim ve dedimki "Ben bunu niye daha önce okumadım?" İlk olarak kitabın konusundan biraz bahsedeyim. Kitabımız, bir miktar fantastik de olsa aslında ana karakterlerimiz olan Iris ve Roman arasında ki romantik ilişkiye dayalı. Ortada iki tanrı arasında yaşanan bir savaş var, Iris'in çok sevdiği abisi Forest'de tanrılar adına savaşmak için cepheye gidiyor, Iris ve anneside yalnız kalıyor. Iris'in annesi depresyona giriyor, içmeye başlıyor ve işinden atılıyor. Iris'de para kazanmak ve bir işe gitmek için okulunu bırakıyor ve bir gazetede köşe yazarı olarak işe giriyor. Asıl hikayemiz burada başlıyor. Iris burada kendisiyle aynı pozisyonu almak için uğraşan Roman ile tanışıyor. Iris, pozisyon için çalışıyor ancak kendisi çok derin bir depresyon içinde. Hem annesiyle uğraşıyor hem de abisini çok özlüyor. Iris abisine yazdığı mektuplardan cevap alamıyor. Bu sebeple kendini avutmak için abisine mektuplar yazıp, eski bir alışkanlığı olarak mektupları gardıropun altından gardıropun içine atıyor, sonrasında ise Iris bu mektupların kaybolduğunu görüyor. İlk başta bu mektupların bir şekilde büyüyle abisine gittiğini düşünüyor ama mektuplar abisine değil başka birine gidiyor. Bilin bakalım kime
Ebedî RekabetRebecca Ross · Olimpos Yayınları · 20251,248 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Şu ana kadar okuduğum en iyi polisiye ve gizem romanı...
10/10
·224 syf.··
2024 30. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 31 Temmuz 2024 13:18
2024 Temmuz ayında mükemmel kitaplar okudum ve On Kişiydiler'de bunlardan en mükemmeliydi diyebilirim. Ben genellikle gece kitap okuyan bir okurum ve gece kitabı okurken yaşadığım o gerginliği ve her kitabı okumayı bıraktığımda gelen merak duygusunu sizlere cümlelerle anlatabileceğimi düşünmüyorum Ayrıca kitap hakkında değinmek istediğim bir diğer konu ise isminin değiştirilmesi. Bu konuda farklı insanların farklı görüşleri var ama benim görüşüm kitabın isminin "On Küçük Zenci" den, "On Kişiydiler" e çevrilmesinin iyi olduğu yönünde. Çünkü kitap içinde ki karakterlerin benim açımdan "ahlaksız" sayılabilecek davranışları var ve bu durumun eğer kitap "On Küçük Zenci" ismiyle yayımlanmaya devam etseydi insanların Agatha Christie 'ye olan bakış açısı bence şuan ki durumdan çok farklı olurdu. Kitabın arkası ve konusu; Yıl 1939. Avrupa savaşın eşiğindedir. Her biri ürkütücü sırlar taşıyan on kişi, Devon kıyısında bulunan Asker Adası’ndaki ıssız bir malikâneye davet edilirler. Ancak malikâneye giden grubu bir sürpriz beklemektedir, zira ev sahibi Bay ve Bayan Owen ortalarda yoktur. Geçmişlerindeki karanlık sırlardan başka hiçbir şeyleri olmayan bu insanlar adada mahsur kalmışlardır. Konuklar bir süre sonra gizledikleri sırları birbirlerine anlatmaya ve teker teker ölmeye başlarlar...
Kitap Yorumu
On KişiydilerAgatha Christie · Altın Kitaplar · 202143,7bin okunma
Bu kadar iyi olacağını beklemiyordum...
10/10
·376 syf.··
2024 29. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 29 Temmuz 2024 16:25
Şimşek Hırsızı uzun zamandır okumak istediğim ama beğenip beğenmeyeceğim konusunda teretdüt ettiğim bir kitaptı. Ama asla bu kadar iyi olacağını beklemiyordum...Kitap bir çocuk kitabı olarak geçmesine rağmen karakter derinliği oldukça iyi işlenmiş, kitap çok sürükleyici, bitirdiğimde bir boşluk hissi bıraktı diyebilirim. Kitabın kesinlikle en beğendiğim kısmı kesinlikle ilk paragrafı. İlk paragraf şunları söylüyor; Bakın, melez olmak istemedim. Siz de melez olduğunuzu düşündüğünüz için bu satırları okuyorsanız, tavsiyem: bu kitabı hemen kapat. Annenin ya da babanın sana doğumun hakkında söylediği yalana inanmaya devam et ve normal bir yaşam sürmeye çalış. Melez olmak tehlikeli. Korkutucu. Çoğu zaman, acı verici, iğrenç şekillerde öldürüyor seni. Eğer normal bir çocuksan ve bunu kurgu olduğunu düşündüğün için okuyorsun, harika. Okumaya devam et. Bunların hiçbirine inanamadığın için seni kıskanıyorum. NOT: Paragrafı ingilizce pdf'den çevirdim bu sebepten türkçe orijinal baskıdan biraz farklı olabilir. Kitabın arkası; Bir gün birisi çıkıp size Antik Yunan tanrılarının hâlâ hayatta olduklarını söylese ne yapardınız? Ya ailenizden birinin bu tanrılardan biri olduğunu öğrenseniz? Olağanüstü güçlere sahip olduğunuzun farkına varsanız? Bir de peşinize mitolojik efsanelerdeki canavarlar düşse? Ne yapardınız? Percy’nin yaptığını… New York Times listelerinde birinci sıraya oturup satış rekorları kıran ve ödüle doymayan Percy Jackson ve Olimposlular dizisi Türk okurlarıyla buluşuyor! İşte karşınızda Percy Jackson. On iki yaşında, hiperaktif, okuma yazmada sorunları olan ve başı beladan bir türlü kurtulmayan bir çocuk! Peşine takılan, ne olduklarını bir türlü anlayamadığı birtakım doğaüstü yaratıklar da cabası! Bütün bunların sebebi aslında babasının bir Yunan tanrısı
Kitap Yorumu
Şimşek HırsızıRick Riordan · Doğan Egmont Yayıncılık · 20179,8bin okunma
Tek kelime ile mükemmel...
10/10
·264 syf.··
2024 16. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 07 Nisan 2024 11:31
Rüzgarı Dizginleyen Çocuk kitabını bu kadar çok beğeneceğim aklımın ucundan dahi geçmemişti. O kadar güzeldi ki ve beni o kadar çok etkiledi ki uzun bir süre bu kitabın aklımdan çıkabileceğini zannetmiyorum. Herkesin okuması gereken ve rahatlıkla sıkılmadan okuyabileceği bir kitap. William'ın hikayesi gerçekten çok etkileyici, kitabı bitirdiğimde tepkim şöyleydi : "Bu hikaye nasıl yaşanmış olabilir?" Kitaptan spoiler vermeden yapabileceğim en iyi yorum bu kadar. Kitabı okuyacaklara iyi okumalar dilerim... Kitabın Arkası; Malavi’deki küçük köyleri kuraklığa teslim olduğunda William Kamkwamba on üç yaşındadır. Ailesi bütün bir senenin mahsulünü kuraklık yüzünden kaybedince herkes gibi o da açlıkla tanışır. Hemen her gece yatağa aç karnına girer, etrafındaki insanların açlıktan birer birer ölmesine şahit olur. Bu da yetmezmiş gibi parasızlık yüzünden çok sevdiği okulunu bırakmak zorunda kalır ama pes etmez, aksine merakı, zekâsı ve yaşam sevinciyle yokluğa, imkânsızlıklara meydan okur. William okula gidemez belki ama her gün köy kütüphanesinin yolunu tutar, burada fen kitaplarını keşfeder ve önünde yepyeni bir dünyanın kapıları aralanır. Onun artık bir hayali vardır: Bir yel değirmeni yapacak, köyüne elektrik, tarlalara su getirecektir. Böylece hiç kimse bir daha aç kalmayacaktır. Yel değirmenini yapmak için gerekli malzemeleri satın alma imkân olmadığından çöplükleri karıştırıp hurda toplamaya başlar. Kendi ailesi de dâhil herkes ona deli gözüyle baksa da o hayalinin peşini bırakmaz çünkü herkesin çöp gördüğü yerde o fırsat görür. Merak eder, dener ve başarır.
Kitap Yorumu
Rüzgarı Dizginleyen ÇocukWilliam Kamkwamba · Beyaz Balina Yayınları · 20244,964 okunma