Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönül Akpınar

Gönül Akpınar
@Birdelihoca
Okur, yazar, düşünür, konuşur
Söz ustalarının bulunmadığı veya yazıların ve sözlerin şikâyet ta­şımadığı yerlerde, yönetim ne kadar beceriksiz ve kötü olursa olsun, kendi kendine çöküp gidinceye kadar iktidarda kalır.
Sayfa 145Kitabı okudu
Reklam
Bir kitle hareketi atmosferi içinde doğup bü­yüyen insanlar, kendi kendine yeterli olma becerisine sahip olsalar bile, eksik ve bağlı insanlar olarak yetişirler.
Sayfa 144Kitabı okudu
Nasıl ki Hazreti İbrahim Tanrıya bağlılığını ispat için sevgili oğlunu kurban etmeye hazır idiyse, aşırı bir Nazi veya Komünist de kutsal amacına bağlılığım ispat için akrabalarını ve arkadaşlarını feda etmelidir.
Sayfa 141Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Komşusundan korkmak, arkadaşından korkmak ve hatta akrabalarından korkmak bütün kitle harekederinde kural haline gelmiştir. Zaman zaman masum insanlar şüphe mekanizmasının yaşatılması amacıyla, ithama uğrar ve feda edilirler.
Sayfa 141Kitabı okudu
Güçlü bir inanç ihtiyacı, yalnız zorlamaya karşı koyabilmek için değil, aynı zamanda zor kullanmayı başarabilmek için de gereklidir.
Sayfa 125Kitabı okudu
Reklam
Anglo-Sakson toplumlardan olmayan göçmenler için, konuşulan dilin başka oluşu da, büyük olasılıkla çekiciliği artırmıştır. Yeni bir dil konuş­masını öğrenmek zorunluluğu, yeniden dünyaya gelmiş olma hayalini güçlendirmiştir.
Sayfa 117Kitabı okudu
Eğer Amerika’ya gelen milyonlarca göçmen, üstün insanlardan — yani, geldikleri ülkelerin üst tabakasından — oluşsaydı, bugün bir Amerika Birleşik Devletleri olmaz, onun yerine çeşitli dil ve kültür gruplarına ayrılmış birçok devlet olurdu. Irk ve karakter olarak çok çeşitli olan milyonlarca kişinin, böyle kısa sürede ve tamamen birbirlerine kaynaşabilmiş olmasının nedeni, gelen göçmenlerin genellikle en aşağı ve fakir tabakadan ve hor görülmüş ki­şilerden oluşmasıdır. Bunlar eski dünyalarındaki kimliklerini atarak yeni bir dünyada yeniden doğmanın şiddetli isteğiyle gelmişlerdi ve yeniyi taklit etmek ve kabul etmek için sınırsız bir kapasiteye gözü kapalı sahiplerdi.
Sayfa 117Kitabı okudu
Benliğini teslim etmek ve nefsini itaatkâr kılmak, gurur ve kibir doğurur. Böylece, kesin inanç adamı kendini ayrıcalıklı, dünyaya nur saçmaya gelmiş bir kişi, uysal görünüşlü bir savaşçı ve dünyanın mirasçısı olarak görme yanılgısına düşer. Kendi inancında olmayan .kişiler onun için birer iblistir ve söylediklerini dinlemeyenler kahrolacaklardır.
Sayfa 114Kitabı okudu
Öyle anlaşılmaktadır ki, kendi değersizliğimizi öğ­renmenin ezikliği içine girdiğimiz zaman kendimizi bazı kişilerden aşağı, bazılarından da yukarı görmeyiz fakat en aşağı insandan da daha aşağı görürüz. Böylece bü­tün dünyadan nefret ederiz ve bütün insanlığa zulmetmek isteriz.
Sayfa 111Kitabı okudu
Nefret ettiğimiz kişilere kötülük yapmak, nefretimizin ateşini körüklemek anlamına gelir. Bunun aksine, bir düşmana asil bir davranışta bulunmamız, ona duyduğumuz nefreti körleştirmek demektir.
Sayfa 109Kitabı okudu
Reklam
Bir kişiden nefret etmenin en kesin yolu, o kişiye ağır bir haksızlık yapmaktır. Bir kişinin bize yönelik haklı bir şikâyeti olduğu zaman ondan duyduğumuz nefret, bizim ona yönelik haklı bir şikâyetimiz olduğu zaman duyduğumuz nefretten daha güçlüdür.
Sayfa 108Kitabı okudu
Mantığına ve samimi duygularına hitap etmek yoluyla bir fanatiği amacından soğutmak ve vazgeçirmek imkânsızdır. O uzlaşmaktan korkar ve kutsal amacının doğruluğunu ve kesinliğini değerlendirme tekliflerini kabul etmez. Fakat o, kutsal bir amaçtan bir diğerine aniden geçmekte güçlük çekmez. Bir fanatik akıl yoluyla ikna edilemez, fakat kalben başka yöne döndürülebilir.
Bir kişinin hayatını kaybetmesi demek, şimdiki zamanı yaşamaması demektir; o halde, eğer şimdiki zaman kötü ve değersiz ise, kaybedilen şey de fazla bir şey de­ğildir.
Bir dinin, ulusun, ırkın, siyasi partinin veya ailenin kaderine olan inanç, insanlığa olan inanç, gelecek nesillere olan inanç, yok edilme durumuyla karşılaşmış olan benliğimizi bu ölümsüz şeye bağlamaktan başka bir şey midir?
Bir insanın nefsinden fedakârlık etmesi için, onun bireysel kimliğinden ve kendine özgü farklılıklarından ayrılması gerekir. Kişisel farklılıklar tamamen yok edilmelidir. Kişi saçma da olsa birtakım ritüeller yardımıyla cemaate, kabileye, siyasi partiye yeni yakınlıklar kurmalıdır. Bu kişinin mutluluğu ve mutsuzluğu, övünmesi ve güvenmesi, kendi görüş ve yeteneklerinden değil, bağlı olduğu grubun kapasitesinden ve geleceğinden doğmalıdır.
151 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.