Freud'un bakış açısına göre çocuğa gösterilen iyilik, gelişimi, tam anlamıyla bağımsızlık kazanılmasını baltalar. Bu açıdan, büyümek için belli miktarda acımasızlık gerekir.
Biyolojik doğumun ardından bir de psikolojik bir doğum söz konusudur ve bu da insanın zaman içerisinde kendini ayrı ve az çok bağımsız bir birey şeklinde ortaya koymasıyla gerçekleşir. Bir yandan çocuğun kendine yetme eğiliminden, kendini tatmin edebileceği ve ihtiyaç duyduğu her şeyin kendisinden geldiği inancından vazgeçirilmesi gerekir.