Güzellik denen şeyin gülümsemede saklı olduğuna inanıyorum. Eğer gülümseme bir yüzü güzelleştiriyorsa,o yüz gerçekten güzeldir. Gülümsemesi görünüşüne bir şey katmıyorsa,o yüz herhangi bir yüzdür. Eğer gülümserken çirkinleşiyorsa,işte o yüz de kesinlikle çirkin bir yüzdür.
İnsana ezilip mahvedilmek,ona,en korkunç bir katili bilr duyunca titretecek kadar ağır bir ceza verilmek istenirse ,gördüğü hizmetin büsbütün anlamsız, büsbütün boş olduğu hissi verilmelidir.
Sayfa 27 - Kum saati yayınları, Aleksandr Petroviç