“Yeniden dolaşacağım sokaklarında
bir zamanlar kanlar içindeki Santiago şehrinin,
ve duracağım kurtarılmış güzel bir meydanında
artık olmayanlar için ağlayarak.”
Pablo Milanés, Yeniden dolaşacağım sokaklarında
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Ataerki yargıç olmuş, doğduk diye yargılıyor bizi
ve kesilen cezamız senin görmediğin şiddet
Erkek eliyle katledilen kadınlar.
Katilime ceza yok.
Kaybolan kadınlar.
Tecavüze uğrayan kadınlar.
Ve suç bende değil,
neredeysem, ne giydiysem.
Sensin tecavüzcüm.”
“Bir kadının bedeni ve kaç çocuğu olabileceği ya da kaç çocuk isteyebileceği hakkında kimler karar veriyor? Gebelik ve doğurma deneyimlerini kendi tenlerinde yaşamamış olan siyasetçiler, din adamları ve kanun koyucular.”
Aile planlamasının yükü kadının omuzlarında -pek çok erkek prezervatif kullanmaya yanaşmaz ve sonuçlarını düşünmeden boşalır- sonra da “dikkat etmediği için” gebe kalırsa kabahat kadındadır. Bizde bir laf vardır “Gebe kaldı” denir, hani sanki gebe bırakılmaya izin vermiş gibi, bunun için de bedelini ödemeli. Kürtaja karşı gelenler erkeği sorumlu tutmazlar, oysa onun katılımı olmasa döllenme gerçekleşemez ki. Ayrıca bir kadının neden gebeliğini sonlandırmayı seçtiğini de kendilerine ciddi olarak sormazlar, ne gibi pratik ya da duygusal nedenlerle bunu yaptığını, hayatının o anında bir çocuğun ne anlama geldiğini duşünmezler.