İnsanlara bunca kin duymasının nedenini kendi işe yaramazlığında ve hiçliğinde görüyor, başkalarını da o hiçliğe çekip götürmek istemesinde buluyordu. Hak etmediği kadar çok şeyler umduğunu ve bütün ıstıraplarının işte bu beklentilerden doğduğunu düşünüyordu.
İnsan arayış ve sorgulama içindedir lakin ne hırsızı araştırır ne de soyguncuyu ve kalleşi. Çünkü insana, kendi yaşamı için bir mânâ lazım. Bir tek Firdevsî kafidir, sizin gibi milyonlarcasını hiçlikten alıp mevcudat âlemine çıkarmaya.