Kitabı lise çağında klasiklere uzun bir ara verdikten sonra okumuş daha sonra "Bütün klasikler böyle mi acaba?" korkusuna kapılmıştım beğenmediğim için, fakat bugün hem sizin incelemenizi hem klasikler hakkında ki bilgimi baz alarak kitabın vasat(gerek yazım,gerek kurgu olsun) ve saraya yaranma/devlet propagandasından başka bir şey olmadığını düşünüyorum.
Manevi değerlerin maddi değerlerden ne kadar üstün olduğuyla ilgili kitaplar tabi ki yazılmalı fakat bunu iki tarafı da görmüş,ikisini de yaşamış ve en önemlisi bu kitabı yazmaktan siyasi çıkarları olmayan yazarlar yazmalı.