Tamamen helal bir iş yaptığımız halde Müslümanlar olarak biz lokmayı ağzımıza götürürken “Bismillâhirrahmanirrahîm” deriz. Neden? Çünkü yaşamak, başka yaşam alanlarıyla zıtlaşmayı, çatışmayı gerektirir.
Sözün gelişi biz süt içiyoruz. İnsanlar süt içtikleri zaman şunu düşünüyorlar mı ki, süt dediğimiz şey bir memeli hayvanın yavrusuna besin temin etmek için salgıladığı şeydir. Buzağı
olmadığımız halde inek sütü içiyoruz.
Biz başka canlıların hayat alanını kendi hayatımızı
devam ettirmek için yok ediyoruz, bir bakıma tahrip
ediyoruz. Bunu yapmakla niyetimizin sadece kendi
hayatımızı idame ettirmek olduğu, dünyanın düzenini
ve başka canlıların hayat hakkını ihlâl etmek niyetinde
olmadığımızı vurgulamak için, belirgin kılmak için
de Bismillähirrahmânirrahim diyoruz. Yani Rahman
ve Rahim olan Allah’ın adıyla ben bunu yapıyorum,
yoksa dünyaya bir fesat yaymak için bu işi yapmıyorum.
Sadece kendimi beslemek, kendi hayat düzenimi devam
ettirebilmek için bunu yapıyorum, anlamını yansıtan bir
tavır gösteriyoruz.