Sanat konusunda, resim teknikleri ve terimleri hakkında bilgisi olmayan ama Van Gogh'u tanımak ve hayatına daha yakın gözle bakmak isteyen, sanat eserlerini merak edip incelemek isteyenler için çok uygun bir kitap.
Van gogh küçük yaşlarda yatılı okula gönderildiği için istenmediğini düşünerek depresyona giriyor ve bundan sonraki hayatı da pek parlak geçmiyor. Ailesi her ne kadar destek olmaya çalışsa da psikolojik açıdan çok yıpranmış, melankolik olan Van Gogh o destekten uzun vadede fayda görememiş ve çevresindeki herkesi yavaşça kendinden soğutmuş.
O dönemin sanat anlayışı farklı olduğu için kendi sanatını bir türlü anlatamamış, kazandıramamış. 10 yıllık sanatı boyunca sadece bir eserini satabilmiş. Umarım Van Gogh şu an gördüğü değeri hissedebiliyordur...
(Kitapta kardeşi Theo'ya yazdığı mektuplardan bahsediliyor. Çok merak edip araştırdıktan sonra bu mektupların derlenip kitap haline getirildiğini gördüm. Bir an önce alıp onu da okumak için sabırsızlanıyorum.) Theo'ya Mektuplar
Van GoghKolektif · Hayalperest Yayınevi · 2017266 okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Cahillere elinizden geldiğince çok şey öğretin; toplum ücretsiz eğitim vermediği için suçludur, kendi karanlığını kendi yaratıyor. Günah karanlık ruhlarda işini daha kolayca görür. Suçlu günahı işleyen değil, karanlığı yaratandır."
"Muammanın sundurmalarının altında kutsal bir dehşet vardır; bu karanlıklarda içine dalınacak aralıklar mevcuttur, ama yaşamınız boyunca, bir şey size oralara girmemenizi söyler. Oraya girenin vay haline!"