Beyrek dedi: Baba bana bir kız alıver ki ben yerimden kalkmadan o kalksın gerek, ben kara koç atıma binmeden o binsin gerek, ben Düşmanıma varmadan o bana baş getirsin gerek. Bunun gibi bir kız alıver baba bana dedi.
Sizin de kitaplığınızda olan ama ilginizi çekmeyen kitaplar var mı?
Birkaç tane yazarın kitabı var ama hiç ilgimi çekmiyor, okumak istemiyorum… bir yazarın iki kitabını okudum başka kitaplarını okumak istemiyorum çünkü aynı olay örgüsü, mekan ve kişiler farklı…
Diğer yazarın hiçbir kitabını okumadım ama sanki lise çağındaki gençlere hitap ediyor diye düşündüğüm için ( belki bir önyargı) hiç okumak istemiyorum. Sizde de oluyor mu böyle? Yalnız olmadığımı bilmek istiyorum :))
Yaşar Kemal…
Bir şaheseri bitirmiş bulunmaktayım. Bundan bi on beş-yirmi yıl sonra, hala gözlerimin sağlam kalacağını umud ederek, tekrardan okuyacağım bir eser. Benim için İnce Memed 1 ve İnce Memed 4 ün yeri bambaşka. Son kitap boyunca her bölümde “umarım şimdi değil” diyerek bir heyecanla devam ettim. Serinin son kitabı bana gerçekten çok şey kattı. O zamanlar ne yaşanmışsa, şimdi misliyle yaşanıyor, gelin görün ki bizde İnce Memedler yok. Çok güzeldi. Çok etkilendim.
Teşekkür Ederim saygıdeğer Yaşar Kemal, bize böyle bir eser bıraktığın için ve kendi adıma bana bir travma yaşatmadığın için :)
İnce Memedler Yaşasın!
İnce Memed 4Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202121,6bin okunma