Tek kelimeyle harikaydi... psikoloji okumak bana cok sey katiyor, ortak yaşamlar goruyoruz, ortak acilar, tecrubeler, paylasimlar ... Kitapdaki Ala nin degisimi ve yasadiklari bir yandan, verilen genel kultur bakimindan cok zengin toplum hikayeleri ve deginilen konular cok etkileyiciydi. Hem ogrenilecek hem eğlenilecek hem de klavuz edilinicek bir kitap. Freud' dan Hitler'e, Tutankamun'dan Eva Peron' a varan baglantili hikayeleri cok sevdim... Ac kaldim ama kitapsiz kalmadim dedigi yer cok uzucuydu.Kitaplarin insana sagladigi faydayi herkesin gormesi dileğiyle...
Tüm acılarımız için Freud bize anne babalarımızı, Marx ise toplumdaki ust sınıfları suçlamamız gerektiğini söylüyor. Hindistan karma düşüncesine göre ise hayatımız kendi ektiklerimizin bir meyvesidir ve kendimizden başka kimseyi suçlayamayız.
Kişi doğduğu günden beri o kadar çok haksızlığa uğramıştır ki, buna İsyan etmeyi bile bilmez ve kölelik ruhu giderek tüm içini kaplar. Böyle insanlar kendine saygı duymayı, kendini önemsemeyi hiç öğrenemeyenler arasından çıkar ve hep otoriteye boyun eğerler...