Bir halkın kuvvetini başka bir halka karşı kötüye kullanmayacağı görüşünü hiç kimse savunacak değildir. Farklı taraflar da büyük bir ulus içindeki küçük uluslar gibidir, aralarındaki ilişkilerde birbirlerine yabancı gözüyle bakarlar. Şayet bir ulusun bir diğerine zorbaca davranabileceği konusunda hemfikirsek bir tarafın da diğer bir tarafa karşı aynı şekilde davranabileceğini nasıl inkar ederiz ?
Çocuğa, daha akıllı ve daha iyi olmasına yarayacak şeyleri öğrettikten sonra mantığın, fiziğin, geometrinin ne olduğunu anlatırız. Böylece kafası işlemeye başladıktan sonra seçeceği bilimin hakkından kolayca gelebilir.
Haksızlıkların, eşitsizliklerin, adaletsizliklerin ve ezilmenin olmadığı, emeğin sömürülmediği, aydınlık, eşit ve güzel bir dünyayı göreceğimiz günlerin geleceği umuduyla, tüm emekçi kardeşlerimin 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nü kutlarım...