Kimseyi Ayıplamayın ve Kimseyi Suçlamayın; Bize acı çektiren, olayların kendilerinden çok, onlarla ilgili duygularımızdır; bunu başkalarını suçlamak takip eder ve aptalcadır. Dolayısıyla, acı çektiğimizde, aksilikle karşılaştığımızda, rahatsız olduğumuzda ya da kederlendiğimizde, gelin baş kalarını suçlamayalım, kendi tutumlarımızı inceleyelim.