Burcu DEMİRER

Benim ilk göz ağrım ilk romanım…
10/10
·328 syf.·
Beğendi
·
2024 6. kitabı
Kitap hakkında o kadar çok inceleme var ki ben ne yazarsam yazayım pek bir artı katmayacağı fikrindeyim. Şahsen de ilk romanım hakkındaki duygu ve düşüncelerimi yazmak için geldim. 2012 yılında okumuştum ilk defa.. İlk okuduğum zaman en az 1 ay kendime gelememiştim. Aradan 12 yıl geçmesine rağmen hâlâ etkisi sürüyor. Yıllar içersinde kitabı 4 kez bitirdim. Çocuk kitaplarından sonra daha 6. Sınıfa giden bir çocuğa önerilebilecek en son kitabı öneren güzel kitapçıya ayrıca teşekkür ediyorum. (!) Kitabı dört kez farklı zamanlarda bitirmemin sebebi, her okuduğumda farklı yaşlarda farklı bilinçte olup her defasında ayrı bir ayrıntı yakalamış olmamdı. Her defasında farklı bir ayrıntı yakalamış olsam da hep aynı etkiyi yarattı. O boşluk hissi.. Ben neler için üzülüyorken insanların neler yaşadığı düşüncesi.. Daha ilk okuduğum zamanda bile kitap düşünce yapımı fazlasıyla değiştirmişti. O okul zamanlarında öğretmenlerin söylediği “okurken düşündüren, düşündürdükçe okutan kitap” işte bu kitaptı. Okurken göz yaşlarına boğulduğumu, ağlamaktan satırlardaki yazıları okuyamadığımı çok iyi hatırlıyorum. Hoş.. hâlâ okurken pek bir şeyin değiştiğini göremedim. Kitabın bendeki etkisi iyi mi kötü mü aradan o kadar zaman geçmesine rağmen hâlâ çözemedim. Kitaba gelecek olursak kitap bir savaşı değil bir vahşeti, soykırımı anlatıyor. Soykırımın bir kadının gözünden, tam olarak da bu soykırıma maruz kalan biri olan Suada’nın gözünden anlatılıyor. Kitapta yer yer durup düşündürdüğü o kadar çok kısım oluyor ki bu kadar vahşete insanların bu kadar nasıl sessiz kalabildiğine, üç maymunu oynayabildiğine inanamadım, inanmak istemedim. Kitapta yan karakter olarak geçen İfeta, Edina, Ayşa, Kerima, Şerifa, Aida, Ramiza ve adını sayamadığım bir sürü kadın ve o kadınların hayatı “yan karakter”
Alıntı
İncir KuşlarıSinan Akyüz · Alfa Yayınları · 202433,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·160 syf.·
Beğendi
·
2023 5. kitabı
Popülariteden kaynaklı olarak ‘fevkalade’ abartıldığı önyargısına kapılıp uzunca bir süre okumadığım lakin okuduğum zamansa bir solukta bitirip bu kadar zaman beklettiğim için kendime kızdığım kitaptır kendisi :) Hayatında gayesi olmayan, ne yapacağından bir haber, kendi içine dönük ve kafası da bir o kadar karışık olan bir gencin, bir kadın ile tanıştıktan sonra hayatının gayesini bulup ardından tekrar kaybetmesini anlatıyor. İlk defa bir kitabın bu kadar altını çizdiğimi fark ettim. Yine aynı şekilde ilk defa düşüncelerimin ve o görünmemezlik hissinin bir kitapta bu kadar hissedip gerçekten yansıtıldığını gördüm. Yer yer Raif Efendi ile (daha çok Raif Efendi ile :) ) yer yer ise Maria ile kendimi bağdaştırdığım noktalar oldu. Bu noktalar da kısaca özetlemek gerekirse, hepimizin içinde herkese güvenemeyip kuşkuyla yaklaşan, duygularını ve düşüncelerini kendi içinde yaşayan, insanların hayatında görünmez olan, kimselere derdini anlatamayan Raif Efendi olduğu gibi sevdiğine ve çok sevileceğine inanmayan bir Maria olduğudur. Sabahattin Ali Kürk Mantolu Madonna
Edebiyat
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma