"Herkes kendi âleminde bir kumandan olduğundan âlem-i asgarında cihad-ı ekber ile mükelleftir. Ve ahlâk-ı Ahmediye ile tahalluk ve Sünnet-i Nebeviyeyi ihya ile muvazzaftır."
Ben sana aşık olunca ey Şerif.
Senin olmaz mı dü âlem ey Latif.
Ümmetini sana verdim ey Habîb.
Cennetimi anlara kıldım nasîp.
Ey Habibim, nedir ol ki diledin.
Bir avuç toprağa minnet eyledin.