İnceleme yazmam beceremem de zaten sık da kullanmam uygulamayı. Can yayınlarından okudum ben.
Okumayanlara, başlamayı düşünenlere naçizane fikrim; Okurken olayları içinde çanlandıramayan, karakterin ne hissettiklerini anlamayan kısacası kafanızda o dünyayı kuramıyorsanız okumayın. Ben bitiremedim çok az bir sayfam kaldı bıraktım. Dayanamadım. Ama bitirim ben içim rahat. Malum olay gerçekleştikten sonra spoyler vermemek için böyle diyorum çoğunuzda biliyorsunuz zaten. O dediğim olaydan sonra hiç umurumda olmadılar hepsinin çanı çeheneme. Kimse anlayamadı ne hissettiğini, hayattan sadece sevilmeye ihtiyacı olduğunu bu uğurda verdiği savaşı başka algılayanlar oldu yadırgadılar herşeyden vaz geçti sadece sevgisinin kalbinin arkasından gitti. Giderken geride bıraktıklarını. Kimse farkında değildi. Söylemiştim mağlum olaydan sonra bırakmıştım devam edip bitirmeyi de düşünmüyorum. Ama tahmin ediyorum Kimse fazla umursamadı iki göz yaşı sadece. Vicdan azabı dediğimiz şey en fazla bir hafta sürer diyor ya Sabahatin Ali. Onun dediği gibi herkes yine hayatına devam etti....Neyse incelemeden çok biraz nefret kusmak gibi oldu oldu ama diğer karakterlere. Noktalama yazım hatalarımı vs. Hepsini için pardon.
Yani ilk başta söylediğim gibi okuyamıyorsanız dediğim gibi okumayın derim. Bunun dışında Balzaç kalemi betimleme ile okumanızı kitaba kendinizi vermenizi zorlaştırmıyor. ( Balzaçı kötülemiyorum tabi burda). Sadece karakterler fazla hali ile kitabının sayfa sayısını göz önüne alırsak normal. Temel Anna karakterleri zaten Aklınızda kalır kimin kim olduğu.. Uzun lafın kısası Anna Karenina okumadan hayattan ayrılmayın. Sizi alıp götürecek kitap hiç merek etmeyin kalın diye kırmayın sadece başlayın gerisini kitap hal eder...