Kitaplar müthiş etkiliyordu beni.Üstünde harfler basılı o basit kağıt sayfalardan insanın yalnızca duyularıyla algılayarak yakaladığı gerçek dünyalar yaratmak mümkündü. Hatta daha da ileri gidip kitap dünyasının bir şekilde çok daha zengin ve leziz tatlar sunduğunu bile söyleyebilirim.
Bir hayvan vagonuna kapatılmış olsa bile ana baba kucağının sıcaklığına sığınmayı,sağında sonunda ekşimsi kokularıyla onu sıkıştırıp duran diğer insanların varlığıyla yalnız olmadığını hissetmeyi, bu yolculuğun tamamen bir yanlış anlamanın sonucu olduğunu söylenmesini tercih ederdi mutlaka.