Külhanbeyi ağzında ' Ali kıran baş kesen' diye bir deyim vardır. Bıçkın ve acımasız serseriler hakkında kullanılır. Bu deyim aslında ' Dal kıran baş keser' atasözünden galattır.
Atalarımızın, insanları ağaç ve bitki sevgisine teşvik etmek için dal kıranın baş kesmiş kadar suçlu olduğunu belirtmeleri, eskiden beri Türk- İslam töresinde ağaç ve bitki hukukunun derinliğini gösterir. Fatih' e atfedilen 'Ormanlarımdan bir dal kesenin başını keserim.' sözü de bu anlayışın tezahürüdür. Ne ki bizler ' Dal kıran baş keser.' sözünü 'Ali kıran baş kesen' yapıp Anadolu'yu ağaçsız bitkisiz bırakmışız.