Türkiye yenikti, bitkindi ama herhangi bir Orta Doğu veya koloni ülkesinde olmayan bir büyük özelliği vardı; eski bir devletin ve askeri bir toplumun yüksek ve hızlı örgütlenme kabiliyeti.
Kitap bence bir ömrün nasıl yaşandığını herkese anlatmıyor. Kitaptaki tavsiyeler daha çok maddi imkanı iyi olan insanlar için verilmiş. İçindeki tavsiyeler çok kısıtlı, belli bir zümreye hitap ediyor. Eğitim ile ilgili tespit ve öneriler iyiydi. Genel olarak benim beklentimi karşılamadı.