Yazar 23 Nisan'ın sultan II. Abdülhamit'in tahttan indirildiği gün olduğu, dolayısıyla Osmanlı'nın işgal günü olduğunu bu günü bayram ilan edenlerin aslında Osmanlı'nın yıkılışını kutladıklarını iddia ediyor. Ancak, II. Abdülhamit, 27 Nisan 1909 tarihinde tahttan indirilmiştir. Madem bir kutlama yapacaklar 27 Nisan tarihini seçebilirdiler. Böyle bir komplo teorisi olabilir mi? Kaldı ki Sultan Abdülhamit tahttan indirildiğinde yerine yine Osmanlı'dan biri tahta geçti. Tarih böyle okunabilir mi?