*Herkesin gördüğünü gör , kimsenin düşünmediğini düşün.
*İnsanın hayatını 2 şey değiştirir ; Okuduğu Kitaplar ve Tanıştığı İnsanlar
instagram.com/cem_sofu
Yol değil, yolculuktur önemli olan.
Nasıl yolculuk ettiğindir, nerede durduğun, nerede mola verdiğin..
Ne zaman yoluna devam ettiğin, hangi sapakları kullandığın, hangi dönemeçleri aldığın, ne zaman yavaşlayıp ne zaman hızlandığındır.
Kiminle yolculuk ettiğin de önemlidir elbet, yoluna çıkanlara ne yaptığındır, kimleri yoldan çıkardığındır, yolunu kesenlere biçtiğin kaderdir.
(Murathan MUNGAN)
Güneş üzerine düşeni yaptı,
Gündüzün yerini karanlığa bırakacağı,
Zaman yaklaştı..
Hayat dikkat ister!..
Çünkü bir kere yaşanır.
“Deneme-yanılma” metodu uygulama
şansımız yoktur.
Iskaladığımız anları geriye dönüp yeniden yaşayamazsınız.
Tekrar tekrar başlayamazsınız.
Bu bakımdan her an, son an kadar değerlidir...
Kitap okumanın yararları:
* Düşünceleri ‘olgunlaştırır’.
* Okuma; düşünceyi besleyen, geliştiren ve çabuklaştıran ana kaynaklardan biridir.
* Stresi azaltır.
* Zihni açar.
* Güzel “görmemizi” sağlar.
* Bizi "bir bilen" yapar.
* Kitap okuyanın güvenilir bir çevresi oluşur.
* Bilgi dağarcığımızı ve kelime hazinemizi zenginleştirir.
* Anlama gücümüzü ve konuşma yeteneğimizi kuvvetlendirir.
* Genel kültürümüzü artırır. Etkin ve etkili bir insan olmanın yollarını açar.
* Meslek hayatımızdaki başarı düzeyimizi yükseltir.
* Dünyaya bakış açımızı değiştirir.
* Toplumsal ilişkilerimizin kalitesini artırır.
* Okul hayatındaki başarıları pekiştirir.
* Hayal gücümüzü geliştirir.
* Okumak haz duymaya, zihnimizi süslemeye, karar verme yeteneklerimizi geliştirmeye yarar. İnsanı olgunlaştırır, erdemli kılar.
“Okuma olayı bir uzun yolculuktur; beşikle başlar, mezarla biter. Okulla beraber biten okumalar yarıda kalmıştır.
Okuma iğneyle kuyu kazmaktır; kararlılık ister, sabır ister. Okuma bir arayıştır, hakikati, doğruyu, güzeli arayış. Her arayış içinde bulma heyecanını barındırır. Bulursunuz, ikinci, üçüncü...
Arayışlar başlar. Umut ve heyecan, okumanın ayrılmaz iki vasfıdır. Okuma insanlığın, umut ve heyecan da canlılığın şartıdır.”
(Alıntı)