Psikolojik kitapları çok severek okuyorum. Bipolar bozukluk kavramı üzerinde durulmuş olan Sevil Üçüncüoğlu kaleminden #Asal da beğendiğim kitaplardan biri oldu. Konusu su şekildedir: Doğduğundan beri hayata ayak uyduramayan ve sosyal ilişkilerde başarız olan Asal, sanrılarının artması sebebiyle annesi tarafından, hastaneye yatırılmak zorunda kalır. İyileşme belirtileri göstermesinin ardından taburcu olur. Hayatı o günden sonra bambaşka bir hal alır. Asal hayata yeniden uyum sağlayabilecek mi? Yoksa eskisinden daha kötü günler mi onu bekliyor? Bu soruların cevapları kitapta.
Farklı yapıda, görünüşte, kişilikte kim olursa olsun, toplum tarafından dışlanmaya veya psikolojik baskıya mahkum oluyor. Bize benzemiyor diye ötekileştirme politikası güdüyoruz. İnsanlar ne zaman doğa gibi her şeyi olduğu gibi kabul edebilecek!
Kitapta o kadar doğru ifade edilmiş fikirler var ki... Duygusal olarak insanı zorlayan ve yüzleştiren bir kitap.