Sonra, ben cemaatin iman selameti yolunda ahiretimi de feda ettim. Gözümde ne cennet sevdası var, ne de cehennem korkusu. Cemaatin, yalnız yirmi milyon Türk cemaatinin değil, yüzlerce milyon bütün islam cemaatinin imanı namına bir Said değil, bin Said feda olsun. Kur'an'ımız yer yüzünde cemaatsiz kalırsa cenneti de istemem.. Orası da bana zindan olur. Milletimizin imanını selametde görürsem, cehennemin alevleri içinde yanmaya razıyım. Çünkü vücudum yanarken, gönlüm gül-gülistan olur.
Sayfa 189 - Eşref Edib'in 1957'de Bediüzzaman Said Nursi ile yaptığı mülakattan bir alıntıdır.·Kitabı okudu