Öncelikle şunu demek istiyorum; insan hiç başkası yerine acı çekmek, işkence görmek ister mi, peki ya böcek olmak ister mi ? Evet. İnsan hiç Diyarbakır Zindanından nefret eder mi ? Evet eder. Kitapta tamamen Doğu'nun geçmişteki, gelecekteki ve şimdiki sorunlarını perspektif bir şekilde ele alınmıştır. Okuduğum her bölümde ayrı bir şaşkınlığı, hüznü ve acıyı iliklerime kadar hissettim. Kürt sorununu ele alan, ideolojik düşüncelerinden dolayı zulüm, işkence görmüş insanları sade üslupla kaleme alan Mehmed Uzun kitapta en çok "yalnızlığı" vurgulamıştır. "İnsanın asıl işkencesi yalnızlıktır, insanın asıl ölümü yalnızlıktandır.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!