160. Sayfaya kadar neredeyse bırakmayı düşünmüştüm. Zaten okuma ilgimin az olduğu bir aralıkta beni bunaltmıştı. İyi ki bırakmamışım. Muhteşemdi, çocukları baz alan mesleğim sayesinde daha da ilgimi çekti. Çocuklara olan bakış açımız modern zamanda kitaptaki gibi olmasa da Freud' dan gördüğüm esintiler bazı şeyleri sorgulayabilecegimizi düşündürtmedi değil.
Ne düşünürsek düşünelim hangi kuramcıyı ele alırsak alalım asıl olan şu ki çocuklar için Sineklerin Tanrısı biz yetişkinleriz. Onları böylesine etkileyebiliyor oluşumuz beni korkutuyor. Uzun bir süre çocuklarımızın yasını tutacağım, Domuzcuk ve Simon beni çok yaraladı.