Çaresi hala bulunamamış olan bunamanın sebebini insanlığı avucunun içine almış bulunan karamsarlığa bağlayanlar çoğunluktaydı. Ben de katılıyordum onlara çünkü gelecekten beklentisi kalmayanların iyimser olması mümkün değildi.
Yeryüzünde yaşayan her insan, Hayırlı Uyanış’tan beri, önce ilk düğmeyi doğru iliklemek, yani temiz ahlaklı ve dürüst olmak zorundaydı. O kadar ki, temiz ahlaklı olmak, buluşlarımızdan, keşiflerimizden, icatlarımızdan da öncelikliydi.