Kişi, hayatındaki en önemli kişinin kendisi, en önemli tanıklığın da kendi tanıklığı olduğunu fark edemezse hiçbir zaman hayatla ilişkisini doğru kuramaz.
İçinde bulunduğun hal kötüymüş, acı çekiyormussun, şu bu... Ama sapına kadar kendinsin, kişisel bütünlük içindesin. Ah diye inlerken bile içinde bir şükür duygusu var. Sapasağlam kendinsindir, acın da sensindir.