Herkesin
Bir umudu vardır,
Bir savaşı,
Bir kaybedişi,
Bir acisi,
Bir yalnızlığı,
Bir hüznü...
Çünkü herkesin bir gideni vardır...
İçinden bir türlü uğurlayamadığı...
Turgut Uyar
Cemil Meriç, lise yıllarında hoşlandığı
bir kıza mektup yazar. Kız mektubu
okuduktan sonra dalga geçip eğlenir.
Meriç, hiç istifini bozmadan oradan
uzaklaşır. Ertesi gün kızın
kitaplarının arasına şu notu bırakır:
Sen, kendime yaptığım en büyük saygısızlısın.
Cemil Meriç