Lara

Lara
@Colaben
2/10
·537 syf.·
2018 24. kitabı
Uzun zamandır okurken sinir krizi geçirdiğim, başımı duvarlara vurmak istediğim, içinde sevecek bir şey bulamadıkça goodreads puanını düşünüp bir mantık bulmaya çalıştığım bir kitap olmamıştı. Sevmediğim çok kitap okudum ama beni bu kadar sinirlendireni görmemiştim. Baştan söyleyeyim, kitabı sevenlere lafım yok. Yalnız bana fan girl modlarında gelmeyin, gelecekseniz de sorularıma cevap vererek yapın bunu, lütfen. Bana kitabı sebepsizce, sebepli ya da başka bir şekilde sevdiğinizi söyleyebilirsiniz. Bu sorun değil. Ama aşağıda yazacaklarımın kitapta olmadığını iddia ederseniz biraz gülerim. Yine de sevinirim. Zira bunlar benim yanlış anlamamsa ve bana doğru halini gösterirseniz benden çok sevineni bulamazsınız. Kitapla ilgili 35 bölüm boyunca sevdiğim bir yer bulamadım. Ne dil ne karakterler ne kurgu ne uyarlama ne herhangi bir şey bana mutluluk verdi. Bir şeyler olmalı, bu kadar sevildiyse eminim bir şeyler vardır diye düşünerek okudum da okudum. İşin aslı arkadaşımla birlikte okumasaydım bitiremeyebilirdim. Çünkü onunla kitap üzerine parodi sohbetleri yapmak, bu kitabın bana en çok mutluluk veren yanı oldu. 36. bölümden itibaren kitap hafiften canlandı, nihayet başı sonu birbirine bağlı birtakım olaylar meydana geldi de yarım bırakmayıp bitirebildim. O kısım da genel hatalardan muzdaripti ama en azından sıkılmadığımı, cinnet geçirmediğimi söyleyebilirim. Önce kurgudan başlayıp sırayla karakterlere sövmeyi düşünüyorum. Hazırsak başlayalım. Kitabın esas fantastik kurgusu güzel olmakla birlikte yazar bunu işleyemediği için gözümde bir değeri kalmadı. Kurguya dair en büyük hata kahraman anlatıcı tercihi olmuş. Bu da insanda acaba kendi kurgusundan çekiniyor mu, sorusunu oluşturmuyor değil. Kitabın en ahmak, en cahil, en sığ ve en boş karakterinin gözünden olayları
Edebiyat
Dikenler ve Güller SarayıSarah J. Maas · Dex Kitap · 20166,1bin okunma
Lara
Daha haklı çok az kitap yorumu gördüm kızı burda baya eleştirenler olmuş işte çok önyargıyla okummuşşun fln diye ama çok benzeri başıma geldi bu kitabı her yerde görüyodum ve okumak istiyodum en sonunda aldım cam şato serisinide baya sevdiğim için ve size şunu söyleyebilirimki bu kitabı o kadar önyargısız okumaya çalıştım ki ama o ilk 400 sayfada okuycam birakmiycam bu nasıl kurgu resmen güzel ve çirkinden çalıp elfimsi şeyler eklemiş derken gözümden yaş aktı sıkıcılıgından ve ana karakterin tutarsızlıgında her neresinden tutarsak tutalım dikenler ve güller sarayının ilk kitabı çok kötü yazılmış kötü kurgulu ve kötü karakterlere sahip gereksiz övülmüş ve abartılmış bir kitap yinede diğer kitaplarınada şans vericem sadece geçerken bu kadar haklı bir yorum görmeyi beklemiyordum ve yorum yazamadan duramadım