Tıpkı o güzel sözün söylediği gibi” Bir şeyi çok sıkı tutmaya çalışmak; onun elinizde daha fazla kalmasını sağlamaz. Sadece giderken avuçlarınızın daha fazla yaralanmasına neden olur.”
Kitabı bitirdiğimde milliyetçilik duygularım tavan yapmıştı ve bir vatanın sınır çizgilerinin olması, bayrağının özgürce dalganlamasının güzelliğini tekrar iliklerimde hissetim. İnsanlar yüzyıllarca tüm dünyayı kara delik gibi yutaçakmışcasına savaşarak kavga
ediyorlar; bir birlerini öldürüyorlar, canavarca işkence ediyorlar. Savaşın ortasında zor şartlarda yaşama tutunmaya çalışan bir kişinin, her şartta yaşamanın ne kadar güzel olduğunu anlatan azimli bir hikayesi, tadında ve güzel bir dil ile kaleme alınmış…