Merhabalar
YORUM
Baştan sona o kadar güzeldi ki. Yazar evreni öyle güzel tasvirlemişki okurken canlanıyor. Mekan, karakter, duygu aktarımı da gerçekten çok iyiydi. Tek bir sahneyi bile beğenmediğim olmadı. İlk başlarda biraz ağır ilerliyor gibi gelebilir ama bence 5 kitaplık bir seri için evren gayet iyi anlatılmış. Giriş, gelişme ve sonuç. Okul, ejderhalar, dövüş sahneleri her şey fazlasıyla tadında anlatılmıştı. Şurası biraz uzun olsun ya da şurası keşke bu kadar detaylı anlatım olmasaydı dediğim bir nokta asla olmadı. Violet ve Xaden sahnelerine bayıldım. Ve eminim devam kitaplarda daha yoğun beraber göreceğiz -amin-. Tairn ve Andara...
Eğer okumayı düşünüp erteliyorsanız kesinlikle hemen sayfaları çevirmeye başlayın. Çok çok çok beğendim ve heyecanla ikinci kitabın çıkmasını bekliyorum.
•
•
KONU
Kitaplar ve tarih arasında sakin bir hayat süren yirmi yaşındaki Violet Sorrengail’in Kâtipler Bölüğü’ne girmesi beklenmektedir. Ancak general –aynı zamanda pençe kadar sert olarak bilinen annesi– onun Navarre’ın seçkinlerinden biri, yani bir ejderha binicisi olması için yüzlerce adayın arasına katılmasını emreder.
Fakat herkesten ufak ve narin olduğunuzda ölmek an meselesidir... çünkü ejderhalar “kırılgan” insanlarla bağ kurmazlar. Onları küle çevirirler.
Bağ kurmak isteyen ejderhaların sayısı adayların sayısından az olduğu için çoğu aday başarı şansını artırmak adına Violet’ı öldürmeye hazırdır. Kalanlarsa onu sırf annesinin kızı olduğu için öldürmek ister, tıpkı Biniciler Bölüğü’nün en güçlü ve de en acımasız kanat lideri Xaden Riorson gibi.
Violet, bir sonraki gün doğumunu görmek için bile zekâsının her zerresini kullanmak zorundadır.
Öte yandan her geçen gün dışarıdaki savaş daha ölümcül bir hâl almakta, krallığın koruma bölgeleri tek tek yıkılmakta